Vyhledej
Zvičina > Doprava

Nádraží Dvora Králové má nová okna, bude mít novou fasádu a dojde i na rekonstrukci nádražní pěšiny. Hledá se využití pro nyní nevyužívané prostory.

Redakce / 28.12.2016, Dvůr Králové nad Labem
Již řadu let si občané města stěžují na neutěšený stav nádražní budovy včetně přilehlé pěšiny, která je kromě silnice bez chodníku prakticky jedinou přístupovou komunikací na nádraží pro pěší. Ani budova, ani komunikace však nejsou v majetku města Dvůr Králové nad Labem, přesto starosta Jan Jarolím absolvoval řadu jednání s cílem zlepšit celkový stav. A nyní se blýská na lepší časy

FOTOGALERIE - Nádražní budova má nová okna, bude mít novou fasádu a dojde i na rekonstrukci nádražní pěšiny. Hledá se využití pro nyní nevyužívané prostory.

V polovině roku 2016 totiž Správa železniční dopravní cesty, s. o., (dále jen SŽDC) převzala do svého majetku od Českých drah všechny provozované výpravní budovy včetně budovy na vlakovém nádraží ve Dvoře Králové nad Labem. A výsledkem dlouhých jednání je ze strany SŽDC závazek, že začne s opravou budovy, do níž předchozí vlastník několik desetiletí neinvestoval. „Naším cílem je tuto budovu celkově opravit, aby byla důstojnou branou do města. Do konce roku 2016 dojde ke kompletní výměně oken. Také bylo zadáno vypracování projektové dokumentace na opravu fasády a osvětlení veřejně přístupných prostor. Tyto práce bychom rádi zrealizovali v roce 2017, kdy také chceme vyřešit nevyhovující stav přístupové komunikace pro pěší, a to i přesto, že celá neleží na našem pozemku. I k tomu máme připravenou projektovou dokumentaci,“ uvedl Pavel Horáček, vedoucí provozního oddělení Správy osobních nádraží Hradec Králové.  

Starosta města Jan Jarolím si rozhodnutí SŽDC opravit nádražní budovu velmi váží. „Pro město i jeho občany je skvělé, že by rekonstrukce mohla proběhnout již v roce 2017 a nebudeme muset čekat další roky jako v jiných městech. Velmi si cením také nabídky na rekonstrukci přístupové komunikace pro pěší, její neutěšený stav je terčem čím dál větší kritiky ze strany občanů, kteří ji pro cestování vlakem využívají,“ poznamenal.  

Realizaci oprav by SŽDC ráda konzultovala s městem. V přízemí výpravní budovy jsou totiž v současné době nevyužité prostory, které je také možné opravit a přizpůsobit pro konkrétní vhodné využití, o kterém však zatím není rozhodnuto. „Rádi přivítáme každý smysluplný návrh i ze strany města,“ sdělil Pavel Horáček. Podle vyjádření starosty by tak mohla vzniknout pracovní skupina, která by se SŽDC opravy koordinovala, např. co se týká barevného řešení budovy, obsazení volných prostor atd. 

Už nyní SŽDC s městem spolupracuje, konkrétně se strážníky Městské policie Dvůr Králové nad Labem, kteří kontrolují, zda je vestibul nádražní budovy po 22. hodině prázdný a uzamčený. 

Miroslava Kameníková - tisková mluvčí města

Související články
Nové autobusové spoje dostanou cestující od 5. března pohodlněji ze Dvora Králové do Trutnova i Kvasin
Od neděle 5. března se pojede z Jaroměře do Lázní Velichovek bus i o víkendu.
Budovu vlakového nádraží i Nádražní pěšinu čeká proměna. Vedení města dostalo dopis od SŽDC s plány. Je to výzva i pro místní podnikatele
Známe plán rekonstrukcí a revitalizací nádraží do roku 2022. Dvůr Králové je na seznamu také. V Hradci Králové se bude rekonstruovat, v Pardubicích modernizovat.
Známe plán rekonstrukcí a revitalizací nádraží do roku 2022. Jaroměř je na seznamu také. V Hradci Králové se bude rekonstruovat, v Pardubicích modernizovat.
Z Trutnova přes Jaroměř do Velké Bíteše se pojede plynuleji, řidičům se otevřel nový průjezd Pardubicemi
Přestavba vlakového a autobusového nádraží v Náchodě se hlásí o nejkrásnější proměnu 2018
Vaše komentáře
Okna6.12.2018 14:48, Reagovat
modrá okna? ach jo ... to je hnus, to už raději plasťáky bílé
Využití přízemí jako čekárnyanonymous, 4.11.2017 12:17, Reagovat
Hlavní částí nádražní budovy je vestibul, kde se kupují jízdenky. Domnívám se, že by stálo za to tuto část rozšířit do sousedních prostor, kde by mohla být třeba kavárna. V celém vestibulu by se mělo vymalovat a buď zrekonstruovat nebo omlátit mozaiky a umístit sem více laviček. Zároveň by se měla otevřít nová výdejna jízdenek, protože pouze jedna už několik let kapacitně nestačí. Lidé stojí frontu až ven, to se děje vždy při čekání na ranní rychlíky! Více laviček by mělo být pod přístřeškem u první koleje a na nástupišti, kde zcela chybějí!!!

Přečteno 16869x